News & Events
Folosim responsabil tehnologia in clase
- noiembrie 10, 2015
- Posted by: admin
- Category: Blog
Sala de clasa este de cele mai multe ori un loc solemn,unde seriozitatea si rigiditatea sunt la ele acasa. Cele mai multe scoli interzic prin regulamentele de ordine interioara “telefoanele destepte” in speranta ca elevii nu vor fi distrasi de la lucruri importante,dar modul in care acestea sunt interzise ii face pe elevi sa le doreasca mai mult folosindu-le pe ascuns.
In loc sa interzicem , am putea folosi tehnologia in clase in folosul profesorului,mai jos va prezint cateva idei interesante despre cum putem folosi in mod constructiv tehnologia la ore:
- Multi profesori folosesc in timpul predarii dictarea,dar foarte putin elevi tin pasul atunci cand scriu dupa dictare,ficare “telefon destept” are incorporat aplicatia de inregistrare,astfel elevul poate inregistra lectia,putandu-si complete notitele acasa. O astfel de strategie il opreste pe elev sa foloseasca telefonul in alt scop, ii poate ajuta pe acei elevii care invata auditiv,plus ca pot asculta lectiile si cu alte ocazii .
- La sfarsitul predarii elevii pot folosi telefoanele pentru a accesa informatii in completarea celor primite, elevii fiind incurajati sa participe in mod activ la ora de curs
- Cand exista proiecte interesante in sala de clasa,elevii pot fi incurajati sa imortalizeze momentul, iar la sfarsitul semestrului/anului pot face colaje cu toate activitatile din cadrul cursului,astfel ei isi evalueaza activitatile,fiind motivati sa participe activ la prezentari ,simtindu-se integarti in colectivitate
- Profesorii isi pot creea pagini pe retelele sociale,cu un profil profesional personalizat ,pot tine legatura cu elevii ,postand variate informatii interesante din domeniul pe care il predau in scoala,un astfel de profil ofera elevilor informatii verificate ajutandu-i in acelasi timp sa dezvolte un alt tip de relatie cu profesorul capabil sa le inteleaga nevoile lor.
Daca intelegem ca nu ne putem opune evolutiei tehnologice,putem folosi aceasta evolutie in mod constructiv nu distructiv,sunt convinsa ca exista pareri contrare ideilor prezentate mai sus,multi profesori probabil ca vor argumenta cum astfel de strategii perturba orele,insa la final totul se reduce la capcitatea profesorului de a creea o atmosfera respectuoasa bilaterala in salile de clasa,acei profesori capabili sa ofere ceva nou in sala de clasa am convingerea ca stiu sa traseze anumite limite cand vine vorba de folosirea tehnologiei in salile de clasa.
Cu drag: Toma Ana-Maria, consilier scolar