News & Events
Brandul personal sau cum te angajezi când nu ai experienţă?!
- aprilie 12, 2016
- Posted by: Toma Luminita
- Category: Blog

Zi de zi ascult tineri care se plâng de lipsa oprtunităţilor din România,tineri care au fost îndoctrinaţi să creadă ca în această ţară nu se pot realiza lucruri măreţe. Zi de zi ascult scuze ale unor tineri dominaţi de frică sau sentimente inoculate de adulţi iresponsabil, prinşi în propiile frustrări. Viaţa, nu doar la noi în ţară este în continuuă schimbare. Totul este dinamic şi din absolut orice se pot ivi oportunităţi din care puteţi invăţa şi prin care puteţi evolua. Este corect să afirmăm ca un angajator preferă o persoană cu experienţă când vine vorba despre angajare, deoarece riscul angajării unui tânăr este destul de ridicat. Nu putem blama un angajator când are o astfel de atitudine, din simplul motiv că un tânar lipsit de experienţă poate crea multe încurcături şi poate produce multe erori până învaţă, iar când lucrurile nu mai sunt o joacă, aceste erori pot duce la consecinţe grave pentru afacerea angajatorului (amenzi, accidente, foarte mult timp pierdut etc.). Şi atunci ce poate face un tânar concret pentru a convinge un angajator să îi acorde o şansă?
În primul rând tânarul trebuie să dovedească aptitudini clare, responsabilitate şi maturitate. Nimeni nu îşi va asuma riscul de a angaja un tânăr care are de exemplu un profil de FB foarte controversat ( poze indecente, comentarii jignitoare sau postări agresive). Imaginea personală, pe care mai nou o asociem cu „Brandul personal” contează astăzi mai mult decât orcând. De ce? Simplu pentru ca astăzi suntem foarte vizibili, putem folosi această vizibilitate ca pe un atuu sau putem fi puşi în dezavantaj.
Pentru a compensa „handicapul” lipsei de experienţă fiecare tânăr ar trbui sa îşi construiască de timpuriu un Brand Personal, o imagine similară cu cea a unui produs exclusivist. Puteţi face asta prin construirea efectivă a unui concept personal prin care să vă dovediţi abilităţile şi dorinţa de implicare .
Câteva exemple concrete: participaţi la voluntariate în domeniul dumneavoastră de interes, fiţi membrii activi în diverse cluburi (dezbatere, ecologism,pictură,lectură etc), participaţi la diverse evenimente sau concursuri, în perioada vacanţelor încercaţi să găsiţi un loc de muncă chiar şi prost plătit, ţelul vostru imediat nu sunt banii ci experienţa în sine, citiţi materiale diverse care nu au legatură cu şcoala, cautaţi un îndrumător sau un mentor capabil să vă recomande, discutaţi cu un consilier care să vă îndrume paşii, în definitiv încercaţi să ieşiţi din zona voastră de confort, supravieţuitorii de mâine vor fi cei mai adaptabili nu cei mai puternici sau inteligenţi.
Pentru a-mi demostra punctul de vedere am rugat două colaboratoare şi prietene dragi să vă ofere câteva îndrumări concrete:
Ionela Chiriac, a reuşit să işi creeze un Brand Personal foarte puternic in oraşul Ploieşti, salonul său îi foloseşte numele din motive simple: cine se gândeşte la numele său îl asociază cu mult profesionalism, seriozitate şi implicare. La întrebarea „Ce anume ai sfătui tinerii de astăzi?” raspunsul său a venit repede „Avem nevoie de tineri dornici să se implice, capabili să îşi asume responsabilitatea locului de muncă, dornici să înveţe, adaptabili şi creativi!” Am continuat cu o întrebare mai complicată „Cu ce este salonul tău ma
i deosebit ?” mi-a răspuns: ” Cu nimic în mod special, însă când cinvea întreabă despre mine implicit întreabă despre salon, de aceea imaginea mea este mereu sincronizată cu imaginea afacerii mele, orice greşeală în acest sens îmi poate afecta veniturile. Toţi clienţii mei ştiu ca vin la mine, nu la salon, iar asta personalizează foa
rte mult serviciile oferite, de aceea salonul meu are propia sa personalitate, nu este un simplu salon este un concept bazat pe propia mea imagine, care reflectă munca şi implicarea mea. Sunt foarte mândra că am reuşit sa îmi duc meseria la un alt nivel, începând întâi în saloane mici, învatâd şi perfecţionându-mă permanent, am creat o imagine în spatele unui nume care astăzi spre mândria mea contează!”. Ionela este foarte atentă la modul în care îsi selecteaza angajaţii cu toate acestea mizează pe tineri, toată echipa sa este formată din tineri pe care îi „şcoleşte” personal, concluzia sa a fost una simplă „dacă ei pot, voi de ce nu aţi putea?”
O altă prietenă foarte draga mie,Bianca Bora, se ocupa în oraşul Ploieşti de Branding, cu mare drag a dorit să ofere câteva sfaturi, pe care le puteţi găsi în întregime într-un articol complet pe explore-education.ro/blog. Acum trecem în revistă câteva idei estenţiale pe care Bianca doreşte să le evidentieze :
„Patru secrete pentru drumul tău:
1. Citeşte ceva în fiecare zi, pentru tot restul vieţii tale,
2.Înconjoară-te de oameni mai deştepţi sau mai instruiţi decât tine,
3. Mănâncă sănătos şi fă sport,
4. Ai încredere în tine indiferent ce spun alţii,
5. Ai încredere că există o forţă mai presus decât tine, care ţi-a dat un pachet special de abilităţi şi talente.”
Bianca Bora la fel ca mulţi alţi profesionişti pe care îi cunosc, considera dezvoltarea personală un mare atuu pentru orice om dornic să îşi realizeze potenţialul nativ.
Astăzi nu mai este suficient să ne găsim scuze, să aratăm cu degetul spre alţii, nu mai avem timp să ne lamentăm, dacă doriţi să schimbaţi ceva, începeţi cu voi, fiţi voi înaintea altora schimbarea pe care o doriţi în lume. Imaginea pe care o creaţi astazi va fi cea care vă poate influenţa destinul de mâine….
Cu mare drag
Consilier şcolar Toma Ana-Maria , în colaborare cu Ionela Chiriac şi Bianca Bora